Kliknij tutaj,aby zapisać się na wykład
Dolby Atmos pozwala na stworzenie sceny dźwiękowej która otacza słuchacza.
Choć ta technologia została to stworzona dla kina, to wnosi ona jakość muzyki i dźwięku w grach na nowy poziom. Jednocześnie, nie wymaga ona skomplikowanych zestawów głośników: dzięki wirtualizacji, Dolby Atmos brzmi fantastycznie na słuchawkach.
Zapraszamy na wykład prowadzony przez dr inż. Maksymiliana Górskiego.
Maksymilian pracuje w Dolby Laboratories od dziesięciu lat, gdzie przeszedł drogę od inżyniera do starszego managera i w tym czasie zajmował się personalizacją audio, kodekami dźwięku nowej generacji, dźwiękiem przestrzennym w VR oraz grach.
Co to jest Dolby Atmos?
Dolby Atmos to innowacyjna technologia audio, która otacza słuchacza wciągającą przestrzenią dźwiękową. Została stworzona dla kina, ale tworzy zupełnie nową jakość także w muzyce i grach.
Podczas gdy muzyka miksowana w stereo jest ograniczona do lewego i prawego kanału, muzyka miksowana w Dolby Atmosjest wolna od kanałów, dzięki czemu artyści mogą teraz umieszczać poszczególne dźwięki wokół słuchacza. Kiedy słuchasz tej muzyki na urządzeniu z obsługą Dolby Atmos, Twoje urządzenie odbiera sygnał audio i odtwarza dokładne rozmieszczenie każdego dźwięku. Możesz słuchać przez głośniki w salonie lub urządzenia mobilne z obsługą Dolby Atmos i poczuć muzykę wokół siebie. Poczujesz się jak w piosence.
Dzięki Dolby Atmos, dźwięki gry mogą być rozmieszczone wokół gracza z trójwymiarową precyzją, dzięki czemu może reagować szybciej i dokładniej. Określić pozycję i ruch członków drużyny i wrogów —nawet z góry i z tyłu. Zanurzyć się się w bardziej intensywnej rozgrywce, która zapewnia krystalicznie czysty, jeżący włosy na głowie realizm nawet na najbardziej ruchliwych polach bitew, dzięki czemu można uchwycić subtelne, potencjalnie zmieniające grę dźwięki.
Dolby Atmos w słuchawkach
Aby skorzystać z Dolby Atmos, nie jesteśmy ograniczeni do głośników. Dzięki wirtualizacji Dolby Atmos brzmi fantastycznie także na słuchawkach.
W prawdziwym świecie nasze uszy i mózgi współpracują ze sobą, aby określić położenie otaczających nas dźwięków. Ludzie odbierają ten sam dźwięk w różny sposób, w zależności od tego, gdzie się on znajduje. W oparciu o szeroko zakrojone badaniaDolby nad tym, jak odbieramy dźwięk, wirtualizacja słuchawek Dolby Atmosstosuje subtelne efekty do poszczególnych dźwięków, dzięki czemu każdy dźwięk wydaje się pochodzić z precyzyjnego miejsca w otaczającej Cię przestrzeni.
Zamiast używać rozmieszczenia głośników lub kanałów, Dolby Atmos tworzy miks słuchawkowy, korzystając z informacji przestrzennej poszczególnych dźwięków dostarczonej przez reżysera dźwięku lub programistę na podstawie rzeczywistych obiektów w grze. W Dolby Atmos dźwięki mogą wydawać się dochodzące nie tylko z lewej i prawej strony, ale także z przodu, z tyłu, z góry i z dołu.
Nasze indywidualne cechy wpływają na sposób, w jaki odbieramy otaczające nas dźwięki. Aby odtworzyć wirtualne przestrzenie w słuchawkach, funkcje te są określane ilościowo matematycznie jako funkcja przenoszenia głowy, w skrócie HRTF. Przez lata wirtualizacja słuchawek opierała się na domyślnych funkcjach HRTF, które ignorują różnorodność ludzi, co stworzyło niespójność w sposobie, w jaki przestrzenny dźwięk jest odbierany przez słuchawki.
Spersonalizowana wirtualizacja Dolby Atmos zapewnia wszystkim niezmiennie spektakularne wrażenia przy użyciu słuchawek.