Sztuczna inteligencja staje się technologią, której rola i znaczenie w reklamie niewątpliwie wzrośnie w najbliższych latach.
Już dzisiaj pozwala ona marketerom obniżyć ponoszone koszty, zwiększać zainteresowanie i zaangażowanie klientów, a także skuteczność podejmowanych działań. Jest nieoceniona w procesie gromadzenia i analizy chociażby setek milionów postów, komentarzy czy danych nabywczych dotyczących postaw, preferencji i zachowań konsumentów, pozwalając zrozumieć rządzące nimi zależności.
Umożliwia markom nie tylko lepszą segmentację, prowadząc do generowania wysoce spersonalizowanych doświadczeń nabywczych klientów, ale także identyfikację segmentów, o których być może marka nie wiedziała lub znaczenia których dotychczas nie doceniała. AI wspiera zatem reklamodawców w różnych obszarach ich codziennej aktywności, umożliwiając im podejmowanie bardziej optymalnych i szybszych decyzji, a także prowadząc do coraz bardziej proaktywnej postawy wobec rynku. Reklama musi być bowiem nie tylko odpowiedzią na obecne potrzeby konsumentów, ale także przejawem umiejętności ich przewidywania w czasie rzeczywistym i w szerokiej perspektywie.
Czy jednak rola sztucznej inteligencji w reklamie ograniczy się tylko do jej optymalizacji i podnoszenia efektywności osiąganych wyników? A może AI mogłaby stać się kreatywnym twórcą zdjęć i tekstów reklamowych, zastępując w tych działaniach człowieka? Czy zachwycą one wówczas nas konsumentów prowadząc do pożądanych przez marki decyzji nabywczych? W jakim kierunku pójdzie zatem dalsza specjalizacja pracy pomiędzy człowiekiem a AI w reklamie?
To tylko jedne z wielu pytań, na które spróbujemy znaleźć odpowiedź, zastanawiając się nad przyszłością branży reklamowej. Opowiemy także o założeniach zakończonego właśnie pierwszego polskiego badania nad wykorzystaniem AI w procesie kreacji zdjęć reklamowych i ich społecznej akceptacji. Badania są prowadzone w ramach współpracy Centrum Inteligentnych Technologii Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i twórców Festiwalu Filmteractive.
AI w reklamie stanie się pomostem łączącym interesy firm, marek i konsumentów,
ale tylko wtedy, gdy nauczymy się z niej umiejętnie korzystać.
Na webinar zapraszamy:
• Biznes
• NGO’s
• Osoby zainteresowane problematyką sztucznej inteligencji i jej wpływu biznesowego i społecznego