Czy w polskiej szkole jest miejsce na krytyczne myślenie?
👉 Co nauczyciele mogą zrobić, żeby powstrzymać falę dezinformacji i co my możemy zrobić, żeby ich w tym wspierać? 👉Jakie kompetencje powinna mieć polska młodzież w czasach kryzysu?
📌Rewolucja cyfrowa oraz napędzane przez nią przemiany społeczne to nie tylko korzyści, ale także niespotykane wcześniej, niepokojące zjawiska.
📌Coraz więcej młodych osób ma problem z krytycznym myśleniem i odpornością na dezinformację. Chcąc powstrzymać to zjawisko oraz wesprzeć nauczycieli w tych działaniach, siły połączyły trzy organizacje społeczne:
Akademia Fact-checkingu przy Stowarzyszeniu Demagog,
Polskie Towarzystwo Edukacji Medialnej
oraz Fundacja Ja, Nauczyciel.
Nasza dyskusja online jest ważnym elementem kampanii, w której chcemy podzielic się bazą wiedzy i gotowych dedykowanych scenariuszy zajęć o dezinformacji.
W rozmowie wezmą udział:
👉Elżbieta Manthey – w serwisie Juniorowo.pl pisze o dzieciach i rodzicach oraz o tym, co można zrobić, by edukacja dorosła do wyzwań XXI wieku.
👉Patryk Zakrzewski – edukator specjalizujący się w temacie dezinformacji, koordynator Akademii Fact-Checkingu, członek zarządu Stowarzyszenia Demagog
👉dr Grzegorz D. Stunża – adiunkt w Pracowni Edukacji Medialnej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Prezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej.
👉Marcin Korczyc – nauczyciel, menadżer oświaty, jeden z liderów oddolnego ruchu Ja Nauczyciel’ka, współtwórca i jeden z liderów Narad Obywatelskich o Edukacji, prezes Fundacji Ja, Nauczyciel.
Formuła: Webinar online