Polacy są otwarci na nowości, co bez wątpienia przekłada się na innowacyjność naszego sektora bankowego. Polska bankowość jest innowacyjnym fenomenem. Jesteśmy w gronie państw, gdzie jest ona na najwyższym poziomie, a w najbliższej przyszłości będziemy przyglądać się co raz to nowszym usługom, które mogą zrewolucjonizować rynek. – Kiedyś mieliśmy smartfony, dzisiaj mamy smart everything – mówi w specjalnym wywiadzie dla Digital Poland Piotr Hibner, dyrektor Santander Digital.
Świat cyfrowy rozwija się w zawrotnym tempie, a polski sektor bankowy utrzymuje się w elicie najbardziej innowacyjnych w Europie. Płatności elektroniczne i aplikacje bankowe Polacy szybko wdrożyli do swojego codziennego życia. Oddziałów stacjonarnych w Polsce jest z roku na rok coraz mniej, ale miejsc pracy w tym sektorze nie brakuje. Na rynku powstaje miejsce dla nowych stanowisk, dostosowanych do cyfrowej transformacji, która obecnie zachodzi w każdym banku.
– W Polsce mamy świetnych i ambitnych specjalistów od rozwiązań cyfrowych, UX, IT developerów, którzy naprawdę chcą zmieniać świat bankowy. Szukają takich rozwiązań, które w znaczący sposób ułatwiają codzienne korzystanie z usług bankowych. Innowacje te są dostrzegane przez światowych ekspertów oraz doceniane i nagradzane w międzynarodowych konkursach – mówi Piotr Hibner, dyrektor Santander Digital, Santander Bank Polska.
Dlaczego to w Polsce sektor finansowy tak bardzo rozwinął się technologicznie? Jakie nowe usługi czekają nas w najbliższym czasie? Jak to się dzieje, że banki w Polsce mają tak wysokie zaufanie społeczne? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w specjalnym wywiadzie dla Digital Poland. Z Piotrem Hibnerem, dyrektorem Santander Digital rozmawiała Nell Przybylska.
Całą rozmowę możecie przeczytać oczywiście na stronie Business Insider Polska w zakładce Digital Poland.