2 listopada, 2022

Jak cyfrowa rewolucja zmienia polskie media. „Nie ma już innych mediów, niż internetowe”

Cyfryzacja niemal każdej dziedziny naszego życia doprowadziła do tego, że obecnie wszystkie media są internetowe, gdyż nawet te tradycyjne, jak telewizja, radio, czy gazeta, mają swoje odzwierciedlenie cyfrowe. Redaktor Naczelna „Forbes Women Polska” Aleksandra Karasińśka w rozmowie z Jerzym Telesińskim opowiedziała o zaletach, ale też niebezpieczeństwach związanych z cyfryzacją mediów. Ekspertka zwróciła uwagę na ciemne strony rewolucji medialnej i przypomniała o przypadkach, w których media społecznościowe nawoływały do nienawiści, która następnie przekładała się na realną przemoc. Karasińska uważa, że Internet, który stał się częścią naszej codziennej rzeczywistości, powinien podlegać znacznie większym regulacjom prawnym, niż ma to miejsce obecnie. Rozmówcy poruszyli także temat zmian w sferze równościowej. Zdaniem ekspertki one zachodzą, ale zdecydowanie zbyt wolno. Jako dowód redaktorka przytoczyła, jaka jest liczba ekspertek i komentatorek, które występują w głównych wydaniach serwisów informacyjnych w Polsce. Okazało się, że jest to średnio 24 proc. „Globalne badania mówią, że o pełnej równości w Europie Środkowo – Wschodniej będziemy mogli mówić dopiero w 2128 roku” – dodała Karasińska. Z Podcastu Digital Festival dowiemy się także, w jaki sposób media pogłębiają stereotypy płciowe oraz czym jest inicjatywa „Baza ekspertek #nieczekam107lat” i jak działa algorytm „equal voice”. Zapraszamy do słuchania.

 

 

„Wyszliśmy z okresu dziecięctwa internetowego i przyszedł moment na zastanowienie się, czy jesteśmy w tym miejscu, gdzie chcemy” – mówi Aleksandra Karasińska, Redaktor Naczelna „Forbes Women Polska”.

Całej rozmowy można posłuchać na stronie TOK FM.

Rodzaj treści: Podcast,
Autor wpisu / Partner wpisu: