Rozwój internetu zmienił niemalże każdy obszar życia. Zrewolucjonizował nie tylko komunikację, ale także zakupy. Rozkwit e-handlu nie byłby jednak możliwy bez nowoczesnych sposobów płatności.
Ok. 30 proc. polskich konsumentów dokonuje zakupów w internecie przynajmniej raz w miesiącu. Natomiast 23 proc. co najmniej raz na pół roku – wynika z raportu opracowanego przez fundację IBRIS (Instytut Badań Rynkowych i Społecznych).
Nie byłoby to możliwe bez rozwoju infrastruktury i telekomunikacji. Dostęp do internetu ma 80 proc. badanych przez IBRIS. Zaś 70 proc. korzysta z niego na co dzień poprzez smartfon bądź telefon komórkowy.
Wachlarz zalet internetowego handlu
Trudno się dziwić rosnącej popularności e-zakupów, bo są często wygodniejsze, a nowoczesne platformy sprzedażowe oferują szerszy asortyment po konkurencyjnych cenach. Zwykle sklepy internetowe osiągają oszczędności w porównaniu do tradycyjnych placówek, bo nie muszą ponosić kosztów lokali, które stanowią dużą część łącznych wydatków operacyjnych firm. Często też są zatrudniają mniej osób w przeliczeniu na obroty.
Cały artykuł znajdziesz: tutaj!