Polskie banki bardzo często wyznaczają nowe standardy w przypadku cyfryzacji finansów i bankowości. Są one laureatami wielu prestiżowych nagród na całym świecie, a sama Polska jest widziana jako źródło innowacji i nowoczesnych rozwiązań w branży finansowej. O tym, jak polskie banki stały się pionierami tego sektora opowiada Piotr Hibner, Chief Digital Officer, Santander Bank Polska.
Nell Przybylska, Fundacja Digital Poland: Jak ocenia Pan poziom cyfryzacji sektora finansowego?
Piotr Hibner, Chief Digital Officer, Santander Bank Polska: Uważam, że na tle sektora finansowego na świecie jest on na stosunkowo wysokim poziomie – zarówno pod względem stopnia i intensywności korzystania z usług bankowych za pomocą kanałów digital przez klientów, jak i samego zakresu oferowanych usług oraz innowacyjności. W globalnych zestawieniach polskie banki bardzo często wiodą prym i wyznaczają nowe standardy. Zdobywają także prestiżowe nagrody na całym świecie, a Polska jest inkubatorem innowacyjnych rozwiązań dla wielu firm z branży finansowej. Płatności mobilne, kredyty na 1 klik przez aplikację, konto na selfie – to tylko kilka przykładów cyfrowych rozwiązań, które bardzo szybko zyskały popularność w naszym kraju. Jednak, pomimo boomu bankowości cyfrowej, tradycyjne kanały kontaktu nadal mają się dość dobrze. Wciąż istnieje w Polsce dość spora, bardziej tradycyjna grupa klientów (ok. 35 proc.), która z cyfrowych kanałów nie korzysta. Na pewno istnieje tutaj jeszcze bardzo duży potencjał, w jaki sposób zaadresować potrzeby tych klientów, aby zachęcić ich do korzystania z bankowości cyfrowej.
Cały wywiad do przeczytania na Business Insider Polska w sekcji Digital Poland – do przeczytania tutaj.