13 września, 2019

Posiadanie przestaje być modne

Wraz ze wzrostem konsumpcji posiadanie nie jest tak istotne, jak uzyskanie dostępu. Z biegiem czasu jesteśmy właścicielami coraz mniejszej części tego, co używamy. Z raportu „Subskrypcje PL” wynika, że ponad 90% Polaków uczestniczy w ekonomii subskrypcji.

Z raportu „Subskrypcje PL”, opublikowanego przez Fundację Digital Poland i firmę Straal we współpracy z Visa, TVN Player, UPC oraz MCI Capital wynika, że Polacy mają średnio po ok. 3,9 zobowiązań subskrypcyjnych. Najczęściej w modelu abonamentowym kupujemy usługi telekomunikacyjne i telewizyjne (75%), opłacamy rachunki za usługi dla domu, jak dostawy energii elektrycznej, wody czy gazu (69%), składki ubezpieczeniowe (48%) oraz dostęp do platform VoD (42%).

Rzadziej decydujemy się subskrybować usługi cyfrowe: oprogramowanie komputerowe (22%), dostęp do platform muzycznych (19%), aplikacje/gry mobilne (18%) czy gry komputerowe/na konsolę (15%), jak również członkostwo w klubach fitness (16%), prenumeraty prasowe/serwisy informacyjne (14%), pakiety prywatnej opieki zdrowotnej (14%) czy usługi z szeroko rozumianego segmentu rozrywkowego, jak np. karnety do kina czy teatru (11%).

Cały artykuł znajdziesz: tutaj!