Pandemia stała się katalizatorem cyfryzacji finansów oraz zmieniła nasze podejście do internetowych zakupów. Cyfrowy boom, którego jesteśmy świadkami, w normalnych warunkach trwałby kilka lat. Jednak to nie koniec przeobrażeń, a innowacje mogą przynieść konsumentom jeszcze więcej pozytywnych zmian – przekonują w rozmowie z Jarosławem Kuźniarem partnerzy Digital Festival.
Firmy, które przespały okres digitalizacji, mają wiele do nadrobienia. Czy oznacza to, że nigdy nie dogonią pędzącego rynku? Absolutnie nie. Jak podkreślają ambasadorzy Digital Festival, do cyfrowej rewolucji zawsze można dołączyć. Jarosław Kuźniar regularnie zaprasza partnerów festiwalu do rozmów o nowych technologiach; od internetowych zakupów, przez 5G, media, po nowoczesne finanse.
Gwałtowne przyśpieszenie
– Rynek e-commerce w jeden rok zrobił tyle, co w normalnych warunkach trwałoby 4 lata – mówi w rozmowie Paweł Fornalski, szef IAI/IdoSell.com. Epidemia COVID-19 wymusiła na przedsiębiorstwach przejście do handlu w internecie. Nacisk na wielokanałową sprzedaż odbija się na trendach konsumenckich. Aż 85 proc. Polaków pozytywnie ocenia robienie zakupów i sprzedaż rzeczy przez internet – wynika z raportu ,,Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?’’. Badanie opublikowane w październiku pokazuje, że pierwszy lockdown oraz kolejne ograniczenia w handlu umocniły znaczenie rynku e-commerce.
Równie dynamicznie rozwija się rynek płatności. Pandemia przyspieszyła digitalizację banków, firm i instytucji, co oznacza także wzrost popularności cyfrowych form płatności. Jak tłumaczy Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce znajdujemy się w procesie ewolucji, który będzie podążać za zmianami zachodzącymi na rynku potrzeb i dóbr konsumenckich.
Jak inaczej będą wyglądały zakupy przyszłości, co zyskają kupujący, a jakie nowe wyzwania czekają biznes? Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania rozmowy na platformie Voice House.
Autor wpisu / Partner wpisu:
Paulina Szkoła