Możemy obecnie obserwować dynamiczną cyfryzację polskich przedsiębiorstw, którą przyspieszyła epidemia koronawirusa. To z kolei uświadamia przedsiębiorców, że inwestycje w kompetencje cyfrowe i innowacje to nie tylko potencjalny zysk, ale i konieczność. Dawid Solak, prezes Platformy Przemysłu Przyszłości w rozmowie z Business Insider Polska opowiada, jak skutecznie należy się przygotować do transformacji cyfrowej i wykorzystywania tych kompetencji w firmach.
Nell Przybylska, Fundacja Digital Poland: Digitalizacja, cyfrowa fabryka, robotyzacja – to pojęcia, które w ostatnich latach odmienia się przez wszystkie przypadki. Czy w Pana opinii pandemia zmieniła sposób postrzegania procesów cyfrowych i robotyzacji?
Dawid Solak, prezes Platformy Przemysłu Przyszłości: Możemy śmiało stwierdzić, że podniesienie poziomu cyfryzacji w polskich przedsiębiorstwach jest już namacalnym skutkiem ograniczeń, które zostały nałożone na gospodarkę z powodu pandemii koronawirusa. Jednak nowa rzeczywistość wskazała nam, że samo zastosowanie technologii cyfrowych w firmach nie przesądza o sukcesie transformacji – i potrzebne jest coś więcej – całościowa zmiana organizacyjna i procesowa. Sytuacja z ostatnich miesięcy pokazała nam, że obniżenie kosztów produkcji jest priorytetem dla przedsiębiorców.
Cały wywiad do przeczytania na Business Insider Polska w sekcji Digital Poland – kliknij tutaj, żeby przenieść się do publikacji.