Quiz, który jednocześnie jest reklamą. Quizy i testy to jedne z tych treści, które każdy intuicyjnie rozumie, ale które trudno opisać. Na szczęście ich definicja jest dość prosta! To każdy rodzaj zabawy intelektualnej, opierający się na prostym schemacie „pytanie-odpowiedź”. Czy jej celem jest dostarczenie rozrywki, czy wiedzy – to już jest kwestia drugorzędna.
Może też przybierać różne formy – może być testem wiedzy, quizem profilowanym lub sondą. Kluczowe jest tutaj samo zaangażowanie użytkownika, które wyróżnia quizy wśród innych typów konsumowanych materiałów. Przez tekst lub grafikę można się prześlizgnąć, wideo można wyciszyć lub obejrzeć w trybie pomniejszonym, jednak aby ukończyć quiz, wymagana jest interakcja i skupienie na przekazywanej treści.
Warto przy tym podkreślić, że quizy w żaden sposób nie są już nowinką techniczną – użytkownicy internetu są z nią bardzo dobrze zaznajomieni i z łatwością rozpoznają formy reklamowe. Tytuł quizu i jego treść muszą więc być spójne i konsekwentne. Podobnie jak w przypadku komercyjnego wykorzystania memów – fałszywe tony wyłapywane są szczególnie łatwo przez młodszą publikę.
Testy tego typu możemy wykorzystywać dwojako. Po pierwsze możemy stworzyć test o tematyce szerszej niż podjęty przez nas temat i tam np. umieścić pytanie dotyczące naszego produktu, a w rozwiązaniu testu umieścić jeszcze więcej informacji na jego temat. Np. zapytanie na temat pochodzenia naszego nowego serka kminkowego możemy ulokować w quizie „Podróżujesz po Polsce? Rozpoznaj te regionalne potrawy!”.
Po drugie, jeśli naszym celem jest lepsze zaznajomienie klienta z dziedziną lub branżą, w której się poruszamy, możemy zafundować mu quiz wiedzy specjalistycznej. Musimy się jednak liczyć z tym, że im test będzie trudniejszy, a dziedzina bardziej oderwana od życia codziennego, tym mniejsza będzie liczba zainteresowanych użytkowników.
Cały artykuł znajdziesz na: https://www.mediappg.pl/artykul/quiz-angazujacy-content-marketing-w-formie-rozrywki-jakie/20061394