7 października, 2022

Visa już kolejny rok jest partnerem Digital Festivalu

Fundacja Digital Poland od 2019 roku wspiera rozwój kompetencji cyfrowych Polaków organizując Digital Festival. W tym roku partnerem po raz kolejny będzie Visa, jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych. Obie organizacje połączą siły przy organizacji przedsięwzięcia, podczas którego każdy będzie miał szansę zdobyć cyfrową wiedzę i umiejętności.

 

Źródło zdjęcia: pexels.com

 

Od początku działamy razem

Visa wspiera Digital Festival jako partner strategiczny już od jego pierwszej edycji, która miała miejsce w 2019 roku.

Swoją działalnością Visa umożliwia transakcje płatnicze między konsumentami, sprzedawcami, instytucjami rządowymi w ponad 200 krajach i terytoriach. Tymczasem, by dobrze prezentować Polskę na globalnej arenie, Fundacja Digital Poland od czterech lat organizuje Digital Festival pomagając w cyfrowym rozwoju każdego sektora polskiej gospodarki.

To wspólny wkład w rozwój i digitalizację społeczeństwa połączył obie organizacje do współtworzenia największej akcji edukacyjno-technologicznej w Polsce. W tym roku również zjednoczą się we wspólnych działaniach. Szczególnie, że w ciągu ostatniego roku zaszło wiele zmian.

Z perspektywy Visa najciekawszym obszarem, w którym zaobserwowaliśmy olbrzymie zmiany, są płatności. Płatności stają się na naszych oczach coraz bardziej cyfrowe, a jednocześnie przestają go obowiązywać granice państwowe. Podział na zakupy w sklepie stacjonarnym i w sklepie online nawet przed pandemią tracił na znaczeniu. Dzisiaj nie tylko konsumenci coraz częściej kupują w sieci, ale same sklepy stają się bardziej cyfrowe. To, co znamy jako „płatności zbliżeniowe”, ewoluuje w innowacje takie jak przyjmowanie płatności na smartfonie, czyli Tap to Phone, rozwiązania nazywane „Kliknij i Odbierz” czy „Zeskanuj i Wyjdź”. W przyszłości to, co fizyczne i cyfrowe w handlu będzie się jeszcze bardziej splatać. Jednocześnie zaczynamy dostrzegać, także w Visa, ryzyko związane z wykluczeniem dużych grup społecznych, które nie mogą korzystać z pełni możliwości, jakie przynosi cyfrowa gospodarka – mówi Igor Zacharjasz, dyrektor ds. rozwiązań dla kanałów cyfrowych i innowacji w dziale rozwoju produktów w Europie Środkowo-Wschodniej, Visa Poland.

Dodaje, że Visa, ciągle pracuje by odpowiedzieć na te wyzwania. – Przykładem może być wypracowany przez warszawskie Studio Innowacji Visa zestaw zaleceń dla banków, który pomaga im w lepszej odpowiedzi na potrzeby seniorów. Visa z zainteresowaniem śledzi także rozwój innowacji w płatnościach transgranicznych, waluty cyfrowe czy płatności odroczone – podkreśla ekspert.

Wspólna praca nad rozwojem

Ze względu na charakter swojej działalności, Visa jest partnerem ścieżki “Moje zakupy i finanse” podczas Digital Festivalu. To zbiór materiałów edukacyjno-informacyjnych na temat finansów. Obejmuje on artykuły, wywiady z ekspertami i raporty dotyczące m.in. bankowości elektronicznej, sektora e-commerce, bezpiecznych zakupów przez internet. Dostępne są one nieodpłatnie przez cały rok na oficjalnej stronie wydarzenia, w festiwalowej Strefie Wiedzy.

Wspólnie z Visą, Fundacja Digital Poland stara się także dodawać skrzydeł seniorom, podczas ich pierwszych kroków w internecie. W tym celu powstał przewodnik Nowoczesny Senior, którego również Visa jest partnerem. Publikacja tłumaczy w sposób przystępny działanie internetu, obsługę urządzeń elektronicznych oraz korzystanie z najpopularniejszych witryn w sposób bezpieczny i swobodny.

 

Fundacja Digital Poland wraz ze swoimi partnerami realizuje wspólnie obrane cele – rozwijanie polskiego społeczeństwa i gospodarki za sprawą innowacji oraz nowych technologii, zwiększenie komfortu życia obywateli, a także wparcie polskich przedsiębiorstw w transformacji cyfrowej. Tegoroczna edycja Digital Festivalu odbędzie się w terminie 1.10 – 10.11.2022.

 

Rodzaj treści: Artykuł,
Autor wpisu / Partner wpisu: Milena Zając / Visa